Google: brak premii za SEO dla domen opartych na słowach kluczowych

John Mueller mówi, że domeny oparte na słowach kluczowych ograniczają i nie zapewniają premii SEO. Następnie zaproponował pomysły na najlepsze domeny. John Mueller z Google odpowiedział na pytanie w serwisie Reddit o korzyści w rankingu z używania słów kluczowych w nazwie domeny. Mueller potwierdził, że nie ma premii SEO za słowa kluczowe w domenie i wymienił powody, dla których nie należy używać domen opartych na słowach kluczowych.

 

Mueller wymienia uzasadnione powody, dla których słowa kluczowe w domenach nie zapewniają premii w rankingu i dlaczego wybór tego rodzaju domen może przynieść odwrotny skutek. Jednak nadal istnieją (nie związane z SEO) powody, dla których słowa kluczowe w domenach mogą być nadal dobrym wyborem.

Słowa kluczowe w nazwie domeny

Istnieje wiele powodów, dla których niektórzy SEO zalecają użycie słowa kluczowego w domenie. Niektórzy twierdzą, że gdy ktoś linkuje do Ciebie za pomocą samego adresu URL, słowo kluczowe będzie działać jak tekst kotwicy i wpłynie na rankingi Google. Ale John Mueller wyjaśnił już, że Google zna różnicę między samym adresem URL a tekstem zakotwiczenia i że Google nie użyje słów kluczowych w samym adresie URL .

Inni twierdzą, że słowa kluczowe w domenie pomagają SEO, ponieważ słowa kluczowe pomagają Google zrozumieć, o czym jest witryna. Ale jego niedawna odpowiedź w Reddit dyskredytuje ten pomysł. Był czas, kiedy Google pozycjonował domeny w dopasowaniu ścisłym, w tym domeny zaparkowane. Ale efekt dokładnego dopasowania domeny został stłumiony wiele lat temu, aby zmniejszyć wpływ. Jednak mogą istnieć pewne ważne powody niezwiązane z SEO, dla których domena oparta na słowach kluczowych może być pożądana.

Jak Google oceni domeny oparte na słowach kluczowych?

Osoba na Reddicie zapytała, w jaki sposób Google uszereguje różne domeny oparte na słowach kluczowych.

Jak Google oceniłby następujące domeny: web-design.com, web.design, web-design.net?

John Mueller z Google przedstawił swój wgląd w to, jak Google radzi sobie ze słowami kluczowymi w domenach.

Mueller odpowiedział:

Bez różnicy. Również nie ma różnicy, czy korzystałeś z sabertoothed-hedgehog.com.

Wybierz nazwę domeny na dłuższą metę

Następnie Mueller zasugerował, że warto wybrać domenę, która przetrwałaby zmianę zainteresowania. Dobrym tego przykładem jest Amazon. Amazon zaczynał jako internetowy sprzedawca książek i był w stanie przejść na sprzedaż prawie wszystkiego, ponieważ jego nazwa domeny nie była specyficzna dla książek. Wiele z pierwszych agencji SEO rozpoczęło działalność jako firmy zajmujące się projektowaniem stron internetowych. Kiedy w końcu przeszli z projektowania stron internetowych w kierunku SEO, musieli również zmienić nazwy swoich domen.

Innym przykładem jest to, jak zmieniają się trendy, więc to, co w tamtym czasie brzmi modnie, na przykład dodanie słowa „ media ” na końcu nazwy firmy SEO, po kilku latach może wydawać się zmęczone lub banalne. John Mueller radził wybrać nazwę domeny, która przetrwa zmianę modelu biznesowego i trendów. Kontynuował swoją odpowiedź:

Wybierz nazwę domeny, na której możesz budować na dłuższą metę.

Może teraz zajmujesz się projektowaniem stron internetowych, ale co będziesz robić za 5, 10 lat?

Wybierz coś, co pozwoli Ci się rozwijać, lub wybierz nazwę domeny, która bardziej przypomina markę, którą możesz zbudować i z którą ludzie mogą Cię bezpośrednio znaleźć (to byłaby moja rekomendacja).”

Udowodnij przyszłość swojej firmy

Następnie Mueller wyjaśnił, w jaki sposób zmiana nazwy domeny lub restrukturyzacja witryny może być dużym problemem, ponieważ wzrosła koncentracja witryny. Niektóre witryny zaczynają się od skupienia się na jednym temacie i to jest w porządku. Ale zawsze warto dać sobie miejsce na rozwój.

 

Na przykład witryna z ocenami programów telewizyjnych może mieć trudności z przejściem na witrynę z recenzjami listew dźwiękowych, jeśli w nazwie domeny znajdują się słowa „TV” i „Recenzja”. Mueller wyjaśnia, dlaczego wybór domeny, która może rozwijać się wraz z Twoją witryną, to dobry pomysł. Jan kontynuował:

Tworzenie oddzielnych witryn dla pomysłów na podbiznes to kłopot, łączenie witryn to większy kłopot, przenoszenie domen to kłopot.

Wszystkie te rzeczy zajmują dużo czasu, trochę pieniędzy i nie tylko. Wybierz coś, co chcesz zatrzymać na dłużej, co da ci miejsce.”

 

Domeny ze słowami kluczowymi nie mają premii za SEO

Następnie Mueller zwrócił się do wyjaśnienia, w jaki sposób nie ma premii SEO za używanie nazwy domeny opartej na słowach kluczowych. John wyjaśnił:

Nie ma żadnej tajnej (ani publicznej) premii SEO za umieszczenie słów kluczowych w nazwie domeny.

(i dla tych, którzy przychodzą z „ale są domeny słów kluczowych w rankingu dobrze” — oczywiście możesz również dobrze pozycjonować domenę, która zawiera słowa kluczowe.

Ale możesz również dobrze pozycjonować się z innymi nazwami domen, a domena nie będzie dobrze pozycjonowana tylko dlatego, że zawiera słowa kluczowe.)”

Czy domena słów kluczowych może być warta zachodu?

Wiemy, że słowa kluczowe w nazwie domeny mogą ograniczyć zakres domeny w przyszłości i sprawić, że biznes będzie koncentrował się na jednym temacie. Jednak z mojego doświadczenia wynika, że ​​posiadanie słowa kluczowego w domenie może pomóc w konwersjach i jest to coś, co można przetestować za pomocą testów A/B i PPC, aby określić, która nazwa domeny działa najlepiej.

 

Przydatne może być również ogólne słowo kluczowe. Słowo kluczowe w domenie może sygnalizować potencjalnemu odwiedzającemu, że Twoja witryna zawiera to, czego szuka. Żaden z powyższych dwóch powodów nie jest obecnie bezpośrednio związany z SEO. Ale są to ważne powody, dla których można rozważyć domenę opartą na słowach kluczowych.

 

Ale tego rodzaju rozważania muszą być zrównoważone radami, które podzielił się John Mueller i zrozumieniem, że domena oparta na słowach kluczowych może ograniczyć rozwój biznesu. John Mueller podkreślił następujące punkty:

  • Brak premii rankingowej za słowa kluczowe w domenach
  • Domeny oparte na słowach kluczowych mogą ograniczyć rozwój Twojej firmy
  • Przejście do nowej domeny to ogromny kłopot
  • Wybierz domenę, która ma potencjał do rozwoju

Najlepiej, gdy rozpoczynając działalność gospodarczą, pomysł ewentualnej ekspansji na inne produkty powinien znaleźć się w biznesplanie. Więc nawet jeśli zaczynasz jako firma produkująca poduszki, nadanie nazwie domeny nazwy typu marki pomoże otworzyć drzwi do potencjalnego rozwoju firmy w znacznie więcej niż tylko witrynę e-commerce z poduszkami.